זכויות המבוטח לאחר אובדן כושר עבודה
פוליסת ביטוח נגד אובדן כושר עבודה מבטיחה מקור הכנסה חודשי כתחליף למשכורת. הפוליסה נכנסת לתוקף במקרה בו המבוטח נפגע ממחלה או תאונה ובצורה שאינה מאפשרת את המשך עבודתו. בנוסף, כיום ניתן לרכוש פוליסת ביטוח מן הסוג הזה בפרמיה קבועה או משתנה. ההוצאה על פוליסת הביטוח משתלמת בטווח הקצר והארוך ויש לה משמעות פסיכולוגית. בעלי הפוליסה יכולים להרגיש רגועים ולהבטיח את הפיצוי להם ולבני משפחותיהם בכל מקרה של תאונה.
חשוב לבדוק את זכויות המבוטח לאחר אובדן כושר עבודה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התלבטויות ספציפיות. ניתן גם להרחיב את הזכויות הבסיסיות עם סעיפים מיוחדים. סעיפים אלו הם בין היתר ביטול חריג תאונות עבודה, תשלום פיצוי חודשי בגין החודשיים הראשונים של תקופת ההמתנה והרחבה לנכות חלקית. אחת ההרחבות המומלצות היא הרחבה עיסוקית, בה בחינת מקרה של אובדן כושר עבודה תהיה בהתאם לעיסוקו של המבוטח. סיווג העיסוק בכל מקרה נקבע על פי מדיניות החברה וגם אותה כדאי להכיר מראש.
על מה אחראית חברת ביטוח?
חברות ביטוח רבות מציעות פוליסות אובדן כושר עבודה עבור עובדים בענפי המשק השונים. יחד עם זאת, חברות הביטוח גם מגבילות לעיתים את האחריות שלהן. הגבלה יכולה להיות החרגת תאונות עבודה במקרים מסוימים המפורטים בפוליסה, במקרה של שירות צבאי או פעילות טרור ובמקרה של זכאות לפנסיה מגורמים אחרים.
לסיכום, כדאי להשקיע לפחות מספר ימים בבדיקת פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה ולהבין את ההבדלים בין החברות השונות. הבדלים אלו יכולים להשפיע על רמת החיים של הלקוח לאחר תאונה ויש להם משמעות כלכלית. את ההבדלים ניתן לברר לפי הנתונים המופיעים בפוליסה או התייעצות עם אנשי מקצוע.