רבים שואלים את עצמם מה האינטרס של ארגונים מסחריים לתרום לקהילה. על קצה המזלג אפשר להצביע על כמה סיבות טובות לעשות את זה, אך חשוב גם להבין את ההקשר הכללי.
ארגונים בכל רחבי העולם מנסים להשתלב בפעילויות של תרומה לקהילה. כמעט כל ארגון גדול יכול להחליט האם הוא תורם לקהילה באמצעות סיוע כספי ישיר, בעזרת טיפול של מודעות הציבור לנושאים חשובים שקרובים לליבו או בעזרת קידום תהליכי חקיקה שמשרתים אינטרס ציבורי מסוים.
בתוך כך, בעזרת תרומה לקהילה ארגונים מפיקים יתרונות שבאים לידי ביטוי בפעילות המסחרית שלהם. תרומה לקהילה מאפשרת לארגונים לשפר את המוניטין שלהם בעקבות כישלונות מסחריים והיא גם מבליטה את הערך שלהם לעומת המתחרים. בעזרת תרומה לקהילה ארגונים יכולים לנמק גביית מחיר מופקע על שירותים ומוצרים, למנוע ביקורת ולהשיג פרסום ויחסי ציבור. כמובן שלא כל הארגונים פועלים מתוך אינטרסים כאלה, אך אי אפשר להתעלם מהם.
איך תומכים בארגונים שתורמים לקהילה?
במסגרת תרומה לקהילה ארגונים בדרך כלל מגייסים עובדים או מתנדבים בשביל לבצע את הפעולות השונות. מן העבר השני, יש אנשים פרטיים שרוצים לתמוך בפעילות של העמותות או הארגונים שנוסדים ללא מטרת רווח. הדרך לתמוך בפעילות כזו יכולה להיות באמצעות מימון כספי, תרומת ציוד, תרומות מוצרי מזון, התנדבות בכל אחת מהזרועות של עמותות וארגוני סיוע ועוד.
בנושא של תרומה לקהילה ארגונים עומדים במוקד מחלוקת שנפוצה בשנים האחרונות בארץ ובעולם. אותה מחלוקת גורסת שהתפקיד של המדינה הוא לתת את הסיוע לציבור ולנזקקים, ושאין מקום להתערבות של ארגונים פרטיים גם אם אין להם כוונות רווח. אין דרך להכריע בוויכוח הזה והוא צפוי להישאר גם בעתיד.