בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכולים לנצל לטובתם את היתרונות של הקמת קול סנטר. זהו מרכז מענה קולי שאליו ניתן לפנות את פניות הקהל הרחב ולעיתים הוא גם משמש לטובת הוצאת שיחות.
השילוב בין שיחות נכנסות ויוצאות קריטי עבור העסק, כי לעיתים הוא מהווה תנאי להגדלת מספר הלקוחות וליצירת עסקאות מניבות ומצליחות. בנוסף, הקמה מסודרת של קול סנטר מתאימה למי שרוצה לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולדאוג שהם ימשיכו לרכוש מוצרים או שירותים מהחברה.
שלבים בהקמת קול סנטר
השאלה המתבקשת היא מה בעלי עסקים צריכים לעשות על מנת להצליח במשימה המורכבת של הקמת קול סנטר. ראשית, עליהם להגדיר את הצרכים שלהם ואת אופי השימוש במוקד הטלפוני. רצוי להבחין בין מענה קולי שמטרתו לרכז את הפניות לעסק תחת קורת גג אחת, לבין מוקד שבו מוציאים שיחות של אנשי מכירות ומנסים להגדיל את מספר הלקוחות של העסק, החברה או הארגון.
שנית, רצוי להגדיר את מסגרת התקציב ואת לוח הזמנים עבור הקמת קול סנטר. פעמים רבות מתחילים בעלי עסקים להקים את המרכז הטלפוני בלי להגדיר כמה זמן זה ייקח או לקבוע כמה כסף להשקיע. התוצאה במקרים אלו עלולה להיות הרת אסון, כי מי שלא יודע להגדיר את אופי השימוש ואת הצרכים יישא בהוצאות מיותרות.
בנוסף, כדאי לבצע הקמת קול סנטר תוך בדיקה בפועל של האפקטיביות. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לבדוק את מספר השיחות הנכנסות והיוצאות, לוודא שאין צורך בהגדלה או הקטנה של הקול סנטר ובמידת הצורך לבצע התאמות ושינויים. אלו הדברים הקטנים שבסופו של דבר ישפיעו על הצלחת המוקד הטלפוני ויתרמו לרווחיות וללקוחות של העסק.