כל מה שצריך לדעת על מסנן חלקיקים לרכב
מסנן חלקיקים נקרא גם לוכד חלקיקים ותפקידו להפחית את הפיח הנוצר בתוך מערכת הפליטה של כלי רכב עם מנוע דיזל. המסנן אוגר בתוכו חלקיקי פיח ואחת לכמה זמן מבצע ניקוי עצמי. המסנן מתחמם ומגיע לטמפרטורה גבוהה וכך הופך את הפיח הנצבר לאפר לא מזיק. התהליך מבוצע בטמפרטורות גבוהות של עד 600 מעלות ויעילותו יכולה להגיע ל-95%.
ניקוי מסנן חלקיקים הוא בין השירותים הנפוצים הניתנים לצורך תחזוקה ותיקון של מערכת הפליטה בכלי רכב בעלי מנוע דיזל. למרות שהשימוש במסנן החל ברכבים פרטיים רק בשנת 2007, הוא נמצא בשימוש של רכבים מסחריים עוד הרבה קודם. לרוב ממוקם המסנן כחלק מסעפת הפליטה או לאורך האגזוז ומתחת לרכב. חלק מהדגמים של מסנן חלקיקים מגיעים ביחידה אחת של ממיר קטליטי וחלק מגיעים בנפרד.
תקלות נפוצות במסנן חלקיקים
סתימה במסנן יכולה להיגרם בשל שורה ארוכה של סיבות. הסיבות הנפוצות הן שימוש בשמן באיכות ירודה, סולר באיכות ירודה ונסיעות עירוניות וקצרות שאינן עולות בקנה אחד עם התקן הנהוג. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי תחזוקה קבועה וטיפול בתקלות נפוצות של מנועי דיזל ומסננים. זו הדרך הטובה ביותר למנוע נזקים בלתי הפיכים למנוע וגם לחסוך הוצאות מיותרות. מעבר לכך, סתימה במסנן יכולה להיות תוצאה של טורבו פגום המכניס שמן ולכלוך לתוך המסנן. סיבה נוספת היא מזרק דולף הפוגע ביעילות המסנן ופינוי הפיח.
חשוב להימנע מהזנחה של מסנן חלקיקים. הזנחה כזו גוררת דליפת מזרקים כתוצאה מסתימה מתשמכת, פיצוץ של מגדש הטורבו וסתימה בשסתום גזי הפליטה. אפשר להימנע מלוכד חלקיקים סתום באמצעות ביצוע נסיעות ארוכות ורצופות, טיפולים בזמן ואחזקה לפי הוראות היצרן.