במה להתרכז בעת הפקת סרטי תדמית לעסקים
סרטי תדמית משמשים עסקים, חברות מסחריות וארגונים שונים לצרכי הקרנה באירועים שונים לרבות כנסים, תערוכות מסחריות, בהשקת מוצרים חדשים, בימי עיון לעובדים, למטרות גיוס כספים, להקרנה באתרי אינטרנט שונים וכדומה. סרטי תדמית לעסקים אינם סרטי פרסומת והגישה אליהם שונה, למרות שהם מיועדים לצרכי שיווק ויצירת תדמית של החברה או הארגון.
הפקת סרטי תדמית לעסקים כוללת כמה שלבים שונים ויש לעשות זאת באמצעות חברת הפקה המתמחה בהפקת סרטים אלה.
המבנה של סרטי תדמית לעסקים
סרטי תדמית לעסקים הם לרוב באורך של בין דקה ל- 3 דקות. הם מיועדים ליצור תדמית של העסק המזמין אותם בצורות שונות. יש סרטי תדמית לעסקים המתמקדים בשירות של החברה ואחרים במוצר זה או אחר, ויש סרטי תדמית המתמקדים באירועים שונים הקשורים לעסק ויש סרטי תדמית אינפורמטיביים המתארים את אופן פעולת העסק, פריסת העסק בארץ או בעולם, את היתרונות היחסיים שלו וכדומה. כאשר ניגשים לתכנן הפקת סרטי תדמית לעסקים יש להגדיר במדויק את המטרה של הסרט ואת קהל הצופים הפוטנציאלי שלו. לאחר מכן יש להחליט על הנושא של הסרט ועל הצורה שלו.
הצורה של סרטי תדמית לעסקים
הפקת סרטי תדמית יכולה להיעשות בצורות שונות לרבות בסגנון של סרט תיעודי, סרט עלילתי עם סיפור ושחקנים, בסגנון של כתבת חדשות וכדומה. על מנת להשאיר רושם על הצופים במרבית מסרטי התדמית משולבים קטעי אנימציה שתומכים בנושא וכן אפקטים מיוחדים המעניקים לסרט מימד של חדשנות וקצב.
הפקת סרטי תדמית לעסקים דורשת מיומנות רבה בעיקר בשלב כתיבת התסריט שאמור לשקף את התוכן של הסרט בהתחשב בתקציב העומד לרשות העסק לצורך הפקת הסרט. תסריטים אלה נכתבים לרוב על ידי קופירייטרים מיוחדים המתמחים בכתיבת תסריטים לסרטי תדמית, שיווק ופרסומות.