כיצד מפיקים סרטי תדמית?
הפקת סרטי תדמית נעשית לצרכים מגוונים לרבות שימושים פנימיים של הארגון או החברה המזמינה את הסרטון, לשימושים בכנסים ותערוכות, לשימוש בהשקות של מוצרים של החברה, לצרכי גיוס כספים, לאתרי אינטרנט וכדומה. סרטי תדמית תלויים לפני הכל בתסריט וזה תלוי בצרכים הספציפיים של החברה המזמינה.
שלבי הפקת סרטי תדמית
- שלב ראשון – הגדרת ייעוד הסרט – לפני שיוצאים להפקת סרטי תדמית יש להגדיר את הייעוד של הסרט ולהחליט על התוכן שלו. על מנת לעשות זאת יש לצמצם את תוכן הסרט לתחום מסוים ולהשתדל שלא לנסות לתפוס יותר מידי בזמן קצר.
- שלב שני – כתיבת התסריט – כל סרט זקוק לתסריט שממנו גוזרים את ההפקה כולה. שלב זה הוא אולי החשוב מכל, מכיוון שהוא מתרגם את הייעוד של הסרט לדרך מקורית שבה יוצגו הדברים, ויש לכך דרכים שונות, לרבות שימוש באנימציה, בשחקנים, בדוגמנים, בעובדי החברה וכדומה. תסריט יכול להיות מאד מהיר ותזזיתי ולהיפך, ולמעשה הוא קובע את האופי של הסרט עוד לפני שהחלו להסריט אותו.
- שלב שלישי – הפקת הסרט – שלב ההפקה הוא המורכב ביותר והוא כולל את ארגון כל הצרכים להפקה החל מצוות, ציוד, שחקנים קביעת לוחות זמנים להפקה הכולל ימי הכנות, ימי צילום וימי עריכה של הסרט. הפקת סרטי תדמית נעשית בלוח זמנים צפוף מכיוון שבדרך כלל יש צורך בהקרנת הסרט בתאריך יעד מסויים שממנו "הולכים אחורה" בתכנון ההפקה על מנת לעמוד בכך.
הפקת סרטי תדמית היא עבודה לאנשי מקצוע ויש לזכור כי תדמית החברה שלכם עומדת כאן על הפרק. כיום מפיקים סרטי תדמית רבים גם לאתרי אינטרנט על מנת לגבות את תדמית החברה בצורה ויזואלית ומרתקת.