מי שמבקש ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של רכבת ישראל, עושה זאת לרוב משום שהוא זקוק למידע סטנדרטי – זמני יציאה של רכבות, זמני הגעה, תעריפים, מיקומי תחנות, ועוד. עם זאת, חשוב לשים לב שאפשר ליצר קשר עם מספר הטלפון של רכבת ישראל גם לצורך תיאומים מיוחדים ויוצאי דופן. לפני שנפרט מהם התיאומים חשוב להבין כמובן מהו המספר של רכבת ישראל, והוא פשוט למדי – 5770* מכל מכשיר טלפון. אז אילו תאומים תוכלו לבצע מראש?
התאומים שכדאי לעשות דרך המוקד
שימו לב שלא עבור כל תיאום חובה ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של רכבת ישראל. כך למשל ציבור העיוורים שנעזר בכלב נחיה לא צריך לבצע תיאום מיוחד מראש עם המוקד, והוא רשאי כחוק לעלות עם כלב נחיה לרכבת (וזאת למרות שככלל חל איסור על הכנסת בע"ח לרכבת, אך מקרה של כלבי נחיה, הדבר מותר באופן אוטומטי). לרוב גם אין שום בעיה בכניסה של אדם שנעזר בכסא גלגלים, והרכבות כיום מותאמות לכך ויש מיקומים מיוחדים לאנשים עם כסאות גלגלים.
למידע נוסף לחץ כאן – רכבת ישראל טלפון
אז מתי בכל זאת ניצור קשר עם המוקד הטלפוני של רכבת ישראל? לרוב כשמדובר על אדם עם נכות קשה, שנעזר במכשירים מיוחדים אשר יכולים לתפוס עוד מקום ברכבת. כמו כן אם מדובר על אדם אשר זקוק לנסיעה במועד ספציפי ורוצים לתאם זאת מראש – אפשר לעשות זאת דרך המוקד ולהזמין את הכרטיסים.
תמיד כדאי להתקשר
גם אם אתם לא בטוחים האם במוקד של רכבת ישראל יוכלו לעזור לכם, מומלץ בחום לא לוותר על כך, ומומלץ שלא לחשוב מראש שלא יוכלו לסייע לכם. לרוב, במוקד של רכבת ישראל ישמחו לעזור לכם ככל האפשר, ובוודאי אם מדובר על אדם עם נכות שזקוק לסיוע ורוצה ליהנות משירותי הרכבת.