עקרונות עבור הפקת סרטון תדמית
הפקת סרטון תדמית יכולה להיות משימה מסובכת במידה ולא מבצעים אותה בצורה נכונה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל חברת פרסום יודעת להדגיש את הערך המוסף של העסק, השירות או המוצר אותם היא מייצגת. המטרה של עקרונות נכונים עבור הפקת סרטון תדמית היא למנוע עוגמת נפש ולהבטיח הקצאה מדויקת של משאבים. כך ניתן להשיג תמורה מלאה להשקעה בסרטי תדמית מכל סוג ולייצר יתרונות שיווקיים.
העיקרון הראשון והחשוב ביותר עבור הפקת סרטון תדמית הוא להשקיע בתסריט. אין סיבה להשתמש רק באלמנטים גרפיים, במוזיקה דרמטית או בצילום חדשני. התסריט הוא זה שמייצר מעורבות גולשים וצופים, הוא זה שקובע כמה אנשים ישתפו את הסרטון והוא זה שאמור לעניין את האנשים. לפני כתיבת התסריט רצוי לערוך עבודת מחקר, לאפיין את קהל היעד ולהבין מה רלוונטי עבורו. במקביל, מאוד כדאי לתאם מטרות עם העסק ולפרט על הדרכים בהן הסרט יופץ.
מה המשמעות של בימוי ועריכת סרטוני תדמית?
תהליך הפקת סרטון תדמית תלוי במידה רבה בעבודת בימוי ועריכה. בניגוד לסרטים רגילים שאינם מוגבלים בתקציב או בזמנם, בסרטוני תדמית יכולה עבודת בימוי איכותית לייצר תוצאה מרהיבה. למעשה, השלב הקריטי ביותר של הפקת סרטון תדמית אינו על סט הצילומים אלא בחדר העריכה. חברת הפקה יכולה לצלם עשרות שעות של חומרי גלם ולהשתמש רק במספר דקות בודדות או אפילו פחות. עורך מקצועי, במאי מנוסה והפקה מלוטשת קובעים כיצד ייראה הסרט וכמה מטרות הוא ישיג.
מבחינה טכנית, סרטוני תדמית חייבים להיות פשוטים, נגישים, קצביים וקצרים. יש לשים דגש על תכנון ימי הצילום ולעמוד בלוח הזמנים. כך ניתן למנוע הוצאות בלתי רצויות ולהקפיד על מסגרת התקציב.