עסקים משפחתיים אמורים להציע למנהלים ולעובדים שלהם תחושת ביטחון מסוימת. כאשר אותם עסקים יוצאים למהלך של גיוס עובדים למשל, הם מדגישים את העובדה שמדובר על אווירה משפחתית ומיוחדת. בהתייחסות אל האווירה המשפחתית, בעלי העסקים למעשה מרמזים על כך שהפעילות אצלם היא הרבה יותר נעימה עבור כל הצדדים המעורבים. חוץ מזה, בעלי עסקים משפחתיים גם לפעמים יודעים איך לנצל את זה כדי לייחד את עצמם מול המתחרים ועל מנת להפיק מזה תועלת כלכלית.
הדרך להפיק תועלת כלכלית מהעובדה שעסק מסוים מנוהל על ידי בני משפחה היא להדגיש את הניסיון, המוניטין והמחויבות. אם העסק עובר מדור לדור וכך הפך להיות משפחתי, אין שום סיבה להסתיר את זה מפני קהל היעד. מנגד, מה שעדיף לעשות זה להראות את הערך המוסף של עסקים משפחתיים ואף להשתמש במוניטין שלהם באופן שעולה בקנה אחד עם הציפיות שמגיעות מהשטח.
כך מנהלים עסקים משפחתיים
התנאי היחיד לניצול כל היתרונות השונים של עסקים משפחתיים – הן מבחינת המנהלים והמעסיקים והן בהתנהלות מול הלקוחות – היא להקפיד על תכנית עבודה מסודרת. דווקא בעסקים מן הסוג הזה, קשה לפעמים לשמור על תכנית עבודה בגלל שיקולים אישיים או אינטריגות בין בני המשפחה. כפועל יוצא מכך, גם הניהול של עסקים משפחתיים הוא בדרך כלל שונה בהשוואה לאופן שבו מנהלים עסקים רגילים.
הדרך לנהל עסקים משפחתיים היא לפיכך לעבוד לפי תכנית מסודרת שנקבעת מראש. אם תוך כדי ניסיון ליישם את התכנית נתקלים בבעיות שנובעות מהקשר המשפחתי בין הגורמים המעורבים, אפשר לעצור ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כאשר מתייעצים עם אנשי מקצוע חיצוניים, יש סיכוי גבוה יותר שגם הפתרונות יהיו אפקטיביים ובעיקר גם אובייקטיביים.