מהי תוכנית המשכיות עסקית ולמה היא חשובה?
המטרה העיקרית של תוכנית המשכיות עסקית היא לשפר את היכולת של הארגון להתאושש אחרי אסון. בניגוד לתכנית פעולה שמתמקדת בפעולות ההצלה הראשוניות עצמן, כאן מדובר על התכוננות רחבה יותר שכוללת זמינות ללקוחות, ספקים, רגולטורים וגופים אחרים שיש להם עניין בארגון. כפועל יוצא מכך, גם הדרך שבה מיישמים את הדוקטרינה של המשכיות עסקית לא זהה לאופן שבו קובעים תכנית חירום.
הדבר החשוב ביותר הוא לאפיין תוכנית המשכיות עסקית בהתאם לארגון. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא בכל ארגון מבצעים את אותו תהליך וגם התכניות עצמן עשויות להיות שונות. אם רוצים להפיק את מלוא הפוטנציאל מהתכנית ולדאוג שהיא תיושם בצורה המהירה והנכונה ביותר בכל ארגון, צריך לוודא שהיא מתאימה למאפיינים שלו – לרבות סוג העובדים, מספר הלקוחות, תחום ההתמחות, אופי הרגולציה והאכיפה, מספר חברי ההנהלה וכן הלאה.
היכנסו וצפו! למה עסקים נכשלים:
האם הארגון חייב לנסח לבד תוכנית המשכיות עסקית?
החדשות הטובות הן שארגונים לא חייבים לנסח בכוחות עצמם את המאפיינים השונים של תוכנית המשכיות עסקית. במקום זה, מה שארגונים יכולים וצריכים לעשות זה להתייעץ עם אנשי מקצוע. כאשר הארגונים מתייעצים עם אנשי מקצוע, הם למעשה מרכזים את האחריות על ניסוח תוכנית המשכיות עסקית בידיים שמתמחות בכך.
כמו כן, כל ארגון יכול לנסח בצורה אחרת תוכנית המשכיות עסקית. בשביל לעשות את זה, הארגון יכול לשאוב השראה מהאופן שבו תכניות כאלה מנוסחות אצל ארגונים אחרים שפועלים באותם תחומים, ענפים ושדות. מעבר לכך, כדאי לכל ארגון להישאר עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לאופן שבו תוכנית המשכיות עסקית משפיעה עליו ועל הלקוחות שלו. בסופו של דבר, המטרה של התכנית היא לסייע לארגונים בטווח הארוך.