כל מה שצריך לדעת על הכנת תיקי אבטחה לאירועים
הכנת תיקי אבטחה לאירועים היא לעיתים קרובות פעולה שמצילה חיים או לכל הפחות מונעת נזקים בלתי הפיכים לרכוש. בעזרת תיקי אבטחה אפשר להתכונן לכל תרחיש באירוע ולמנוע עוגמת נפש, הפסדים כספיים ועוד. יתרה על כך, את תיקי האבטחה גם מכינים בהתאם לאופי האירוע ותוך התייחסות לרגישות שלו. כך מעלים את סיכויי ההצלחה של שימוש נכון בתיקים ומפעילים אותם ברגע המתאים.
היכנסו וצפו! טעויות בטיחותיות שאתם עושים בבית:
עם זאת, הכנת תיקי אבטחה לאירועים יכולה להיות סוגיה מורכבת. הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לבצע הוא להכיר את הנחיות משטרת ישראל ואת הגופים הרלוונטיים. היכרות עם ההנחיות מתווה את הדרך להכנת תיקי האבטחה והיא יכולה גם להגדיל את הסיכוי לאישור של התיק מול הגופים הקיימים.
מה הקשר בין חוק רישוי עסקים לבין הכנת תיקי אבטחה לאירועים?
חוק רישוי עסקים חל על מתקנים מסוימים שנדרשים לעמוד בקריטריונים מחמירים מבחינת אבטחה. כפועל יוצא מכך, על כל מתקן שהחוק חל עליו להגיש תכנית אבטחה כוללת לתחנת המשטרה שרלוונטית לטריטוריה שבה הוא נמצא. בין היתר, הנחיה זו רלוונטית גם עבור אירועים שמתקיימים בתוך מבנים, מתחמים ומתקנים.
הכנת תיקי אבטחה לאירועים מרכזים נתונים פיזיים וטכניים אודות אסטרטגיית הפעולה שבה בוחרים להשתמש במקרה של אירוע בטחוני. בעזרת תיקי אבטחה אפשר לדעת למי לפנות, איזה כלים להפעיל ומתי לגייס כוח עזר. מלבד רישוי, את תיקי האבטחה נדרשים להגיש בעלי מתקנים רגישים מסוימים גם במהלך ביקורת תקופתית.
בשורה התחתונה, הכנת תיקי אבטחה לאירועים דורשת מיומנות גבוהה וניסיון מוכח. השילוב בין מיומנות וניסיון מאפשר לנסח תיקי אבטחה ברמה גבוהה. בנוסף, זהו שילוב קריטי בכל הנוגע לשיפור רמת האבטחה הקיימת.