מה כולל שירות של ניהול סיכונים ארגוני?
ניהול סיכונים ארגוני יכול להתבצע בכל ארגון בנפרד ובאופן פנימי – או בליווי של אנשי מקצוע חיצוניים. אמנם אין חובה על פי החוק לגייס אנשי מקצוע חיצוניים כדי לנהל סיכונים בארגון, אך ברוב המקרים זה יעיל ואפקטיבי יותר. יתרה על כך, ניהול סיכונים ארגוני על ידי אנשי מקצוע חיצוניים יכולה להיות פעולה שעושה את ההבדל בין התאוששות מהירה לבין נזקים בלתי הפיכים. אם הארגון רוצה למנוע נזקים בלתי הפיכים, עליו לדעת כיצד להתמודד עם מצבי חירום ומצוקה וכיצד להתאושש ממצבי אסון כמה שיותר מהר.
היתרון של שירותי ניהול סיכונים ארגוני הוא שניתן לרכז אותם מול אנשי מקצוע בצורה מסודרת. כאשר אנשי מקצוע לוקחים אחריות על הנושא, הם למעשה בוחנים לעומק את האיומים שנשקפים למוצרי ושירותי המפתח של הארגון. לאחר מכן, מה שאנשי המקצוע שאחראיים על ניהול סיכונים ארגוני עושים זה להמליץ על הכשרת אנשים מתאימים להתמודדות עם התקריות השונות.
היכנסו וצפו! מהו ניהול סיכונים:
איך מטמיעים את הנושא של המשכיות עסקית בתרבות הארגונית?
הבעיה הנפוצה של ארגונים בארץ ובעולם באה לידי ביטוי בחוסר יכולת להטמיע את הנושא של המשכיות עסקית בתוך התרבות הארגונית. מצד אחד, בעלי ארגונים ומנהלים בכירים מבינים גם באופן אינטואיטיבי עד כמה המשכיות עסקית היא עניין קריטי בתקופה של חוסר וודאות. מצד שני, לא תמיד למנהלי הארגון יש את הכלים או את הידע שמאפשרים להם להטמיע תכנית עבודה מסודרת.
הדרך להטמיע את הנושא של המשכיות עסקית בתרבות הארגונית היא להיעזר בתקן שקבוע בחוק ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. ככל שמקדימים להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים מקרוב את הנושא של ניהול סיכונים ארגוני, כך משתפרת ההתמודדות עם המשבר.